Політики ЄС обговорюють включення в 14 пакет санкцій проти рф заходи щодо російського ЗПГ, через це може бути зупинений російський шлях транспортування СПГ з арктичних портів до Азії, що проходив Європою.

Про це пише ЦТС з посиланням на Bloomberg.

Термінали, що знаходяться на арктичному узбережжі росії, зокрема "Ямал-ЗПГ", експортують газ через Європу, - у портах Бельгії та Франції російський ЗПГ з арктичних транспортувальних суден, що прилаштовані до умов екстремально низької температури, переганяють до звичайних танкерів, які продовжують свій шлях до Азії.

Частина російського ЗПГ, що переганяється у портах, осідає на європейських ринках, і новий пакет санкцій ЄС прагне обрізати таку можливість.

У разі схвалення, цей захід може спричинити проблеми з контрактами для європейських логістичних компаній і політичну реакцію з боку інших країн-покупців газу.

"Наприклад, "Новатек" міг би розвантажувати вантажі, призначені для Азії, в Європі і використовувати локальні свопи. Як наслідок, це "відкриє європейські уряди для звинувачень у тому, що вони збільшують постачання російського ЗПГ, хоча стверджують, що намагаються його мінімізувати", - сказав керівник відділу європейського газу і глобального ЗПГ в Energy Aspects Джеймс Воддел.

Для російських поставок це означатиме ускладнення логістики. Для заводів російської "Новатек", що експортує більшість ЗПГ, зупинки у портах ЄС необхідні у всіх сезонах окрім літнього та осіннього, коли північні морські шляхи звільняються від льоду та дозволяють експортувати газ до Азії напряму. За даними Energy Aspects, доставка вантажів з Ямальського ЗПГ безпосередньо в Азію призведе до збільшення витрат на фрахт і логістику, а також до більш тривалого простою криголамів.

У разі прийняття санкцій рф може знайти деякі альтернативні шляхи доставки. Наприклад, використати порт Мурманськ, або збільшити експорт у літній сезон. Однак такі варіанти є "милицями" для російського експорту. 

При такому сценарії, можуть постраждати російські контракти на постачання 3 млн тонн ЗПГ до Китаю на рік, що може викликати реакцію у Пекіні.

Окрім цього, від нових санкцій можуть постраждати європейські компанії, такі як німецька державна компанія Securing Energy for Europe GmbH, Shell Plc і TotalEnergies SE. Вони покладаються на перевалку ямальських вантажів у Зебрюгге і Монтуарі.

Термін дії їх контрактів не закінчиться до 2038 і 2041 років, що потенційно призведе до повідомлень про форс-мажорні обставини або договірних суперечок, якщо перевалка буде заборонена.